Sunday, January 21, 2018

روش های تولید محتوا جذاب برای سایت

اگر برای شما مهم است که بازدیدکنندگان زیادی از طریق مطالبی که روی سایت قرار می دهید به سایت شما سرازیر شوند به تولید محتوای جذاب برای سایت خود بپردازید.

تولید محتوای جذاب و سرازیر شدن بازدید کننده

تولید محتوای جذاب برای سایت شما این حسن را دارد که باعث می شود موضوعات شما خوانندگان را به سمت خود بکشد و این می تواند در رتبه ی شما در گوگل تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چون تعداد بازدید کننده در رتبه شما بسیار موثر است. علاوه بر این یک محتوای جذاب حتما قوانین سئو در آن رعایت شده و این دلیل دیگری است که می تواند شما را به تولید محتوای جذاب برای سایت تان ترغیب کند. دلیل دیگری که می توانیم بر آن تکیه کنیم تا محتوای ما جذاب باشد این است که اگر دیگران با محتوای شما تحت تاثیر قرار بگیرند باعث می شود محتوای شما را به اشتراک بگذارند و از این راه بک لینک های بسیاری به سمت سایت شما سرازیر شود. در ادامه به روش هایی که می توان با تکیه بر آن ها به ایجاد یک محتوای جذاب پرداخت اشاره می شود :

۱ – تولید محتوای جذاب برای سایت با آموزش کامل یک موضوع خاص

اگر توجه کرده باشید سایت هایی که آموزش یک مشکل یا یک موضوع خاصی را به صورت کامل و جامع توضیح داده اند ترافیک زیادی وارد آن صفحه از سایتشان شده است. این را می توان از تعداد کامنت هایی که برای آن پست درج شده است فهمید.
هنگامی که شما به ایجاد محتوای جذاب برای سایت یا یک موضوع خاص و شاید هم موضوعی ساده دست بگذارید و به صورت کامل آن را توضیح دهید( مثلا آموزش تصویری ) مطمئن باشید افرادی که به دنبال یاد گیری آن موضوع هستند وارد سایت شما شده و به صورت نا خود آگاه سوال هایی هم که برایشان پیش می آید را در قسمت نظرات مطرح می کنند. شما هم مجبور هستید جواب آن ها را بدهید. همینطور که پیش برود می بینید مثلا ۱۰۰ تا کامنت سوال و جواب زیر پست شما ایجاد شده است.
همین قضیه باعث می شود که قدرت همان یک صفحه از سایتتان بالا برود و در گوگل جایگاه بهتری را از بقیه بدست آورد.
شما می توانید مثلا آموزش تصویری و جامعی درباره یکی از ترفندهای اینستاگرام یا تلگرام را در سایت خود قرار دهید و  مطمئن باشید این موضوع مشکل بسیاری از افراد است. مهم نیست که موضوع شما چقدر خاص باشد مهم این است که کامل و جامع توضیح داده باشید.

۲ – تولید محتوای جذاب برای سایت با تمرکز روی عناوین جذاب

عناوین جذاب و کوتاه موجب سرریز خیل عظیمی از مخاطبان به سایت شما می شود ، بررسی هایی در زمینه ی تحلیل مخاطبان بازارهای اینترنتی نشان می دهد ۸۰ درصد از مردم عناوین مطالب شما را می خوانند اما تنها ۲۰ درصد همه‌ی متن را به صورت کامل مطالعه می کنند.
به همین دلیل نوشتن محتوای جذاب آنقدر مهم است که شما باید بتوانید از طریق آن و به صورت خلاصه حرف اصلی تان را به خوانندگان مقاله تان بزنید.پس زمان بیشتری روی انتخاب عناوین بگذارید و به آن نگاه سطحی نداشته باشید. عناوین اولین چیزهایی هستند که خوانده می شوند و از طریق آن ها است که خواننده تصمیم می گیرد یک متن را بخواند یا آن را به حال خود رها کند.

۳ – تولید محتوای جذاب برای سایت با محتوای کاربردی

سایت هایی که به تولید محتوای جذاب برای سایت خود می پردازند تولید محتوای کاربردی است که در آن به مردم راه حل و پیشنهادهای عملی برای انجام کارهای مختلف می دهند ، بازدیدکنندگان بیشتری دارند. این مطالب به مخاطب نمی گوید دقیقا چه کاری را باید انجام دهد ، بلکه او را مطمئن می سازد که راه حل پیشنهادی او برای انجام آن فعالیت خاص بهترین راه است و اگر شیوه ی پیشنهادی آن ها درست باشد مطمئن باشید که سایت شما را به دیگران هم پیشنهاد می کنند و به اشتراک مطالب شما و ساخت بک لینک برای شما می پردازند.

۴ – تولید محتوای جذاب برای سایت با نقد و بررسی سایت ها

یکی دیگر از بهترین انواع ایجاد محتوای جذاب برای سایت که باعث جلب نظر مخاطبانتان می شود نقد و بررسی و به چالش کشیدن سایت های دیگر است. درباره سایت های بزرگ بنویسید. درباره علت موفقیت و شکست های آن ها بنویسید.شما می توانید سایت های بزرگ را مورد بررسی قرار دهید. مردم دوست دارند از شکست ها یا موفقیت های بزرگان درس بگیرند. این گونه محتواها بسیار جذاب هستند و احتمال اینکه در جاهای دیگر به اشتراک گذاشته شوند بسیار بالا است.

۵ – تولید محتوای جذاب برای سایت با ایجاد چک لیست

چک لیست یکی از بهترین روش های تولید محتوای جذاب سایت برای افزایش ترافیک سایت است. برای مثال :
  • چک لیستی برای سئو و لینک سازی سایت
  • چک لیستی برای طراحی تقویم محتوایی
  • چک لیستی برای وسایل مورد نیاز مسافرت نوروزی
  • چک لیستی برای شرکت در جلسه آزمون کنکور و …
در هر کسب و کاری مطمئنا نکات مهمی وجود دارد که می توان در قالب یک چک لیست آن ها را منظم نمود و برای دانلود در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار داد.

۶ – تولید محتوای جذاب برای سایت با معرفی بهترین ها

مقاله ای بنویسید و در آن بهترین ها را معرفی کنید. مثلا بهترین سایت های ایمیل مارکتینگ یا بهترین فروشگاه های اینترنتی در ایران. مردم عاشق این هستند که بهترین ها را یکجا داشته باشند.
شما هم می توانید لیستی از بهترین های مربوط به حوزه کاری خود را تولید کنید و به مخاطبان خود ارائه کنید. مطمئن باشید این نوع محتواها مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. می توانید خیلی خاص تر عمل کنید مثلا لیستی از پولدارترین خانم های کار آفرین دنیا درست کنید و در سایت خود قرار دهید. 
در پایان به شما توصیه می کنیم همیشه در تلاش باشید مطالب و محتوای جذاب در سایت خود ایجاد کنید تا به موفقیت دست پیدا کنید. البته در ابتدای ورود افراد به سایت شما ظاهر سایت شما بسیار برای آن ها مهم می باشد و وممکن است با دیدن ظاهر نامطلب هرچقدر هم که به تولید محتوای جذاب برای سایت خود پرداخته باشید از خواندن مطلب منصرف شده و سایت را ترک کنند. پس به شما پیشنهاد میکنیم روی طراحی سایت خود سرمایه گذاری کنید تا زحمتتان برای ایجاد محتوای جذاب برای سایت شما نادیده گرفته نشود.
منبع: سایت ایران تبلیغ

No comments:

Post a Comment